пятница, 27 мая 2016 г.

ВИВЧЕННЯ ЛЕКСИЧНИХ ОДИНИЦЬ НА УРОЦІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ



Знання іноземної мови асоціюється зі знанням лексичних одиниць . На мою думку головною метою уроку англійської мови є формування в учнів комунікативної компетенції. Але наша задача ,як вчителів, не просто навчити дитину говорити англійською мовою, а навчити і мислити іноземною мовою. Отже лексичні навички слід розглядати як найважливіший і невід’ємний компонент змісту навчання іноземної мови, а їх формування саме і є метою навчання лексичного матеріалу. Тому на уроках я намагаюся сформувати у учнів активний та пасивний лексичний запас,  щоб учні могли використовувати його для вираження своїх думок і розуміти думки інших людей в усній та письмовій формі.
Я, як вчитель намагаюся знайти цікаві і ефективні способи і методи навчання, інтерактивні вправи для засвоєння дітьми нових слів. В наші дні існує безліч педагогічних технік для надання учням необхідного мінімуму знань. Сьогодні можливості Інтернету забезпечують вільний доступ школярів до різноманітної інформації, яку необхідно застосовувати для формування пізнавальних інтересів, спрямовуючи їх на навчальну діяльність, зокрема пропонуючи їм різноманітні завдання, створені за допомогою Інтернет сервісів.


При вивченні лексичного матеріалу виділяють два етапи:
·                   етап ознайомлення учнів з новими лексичними одиницями
·                   етап автоматизації дій учнів з лексичними одиницями
Сьогодні Інтернет-технології навчання англійської мови, зокрема, онлайнові сервіси все більше входять у практику сучасного вчителя.
Спершу я б хотіла зупинитися на застосування відеоматеріалів на уроках англійської мови з молодшими школярами.
Застосування відеоматеріалів дає можливість занурення учнів у ситуацію знайомства з традиціями взаємин і культур країн досліджуваної мови, з мовою жестів і міміки. А найголовніше, що на основі відеоматеріалів учні чують і вивчають живу мову її носіїв. Крім аудіювання, за допомогою відеоматеріалів вчитель має можливість пропонувати учням різні завдання, наприклад на розшифровку міміки і жестів, на стимулювання бесіди і спілкування (говоріння), на читання і навіть на розвиток навичок письма.
Таким чином, на основі застосування відеотехнологій відкривається велика можливість розвитку творчого потенціалу учнів, зокрема розвиток уяви і прогнозування ситуацій на основі реальних життєвих ситуацій і подій. З іншого боку, ці методи навчання дають можливість надалі уникнути грубих комунікативних помилок при реальному спілкуванні з представниками країн, що вивчається, тобто в реальній життєвій ситуації. Таким чином, ми вирішуємо одну з головних завдань вивчення іноземної мови – проблему спілкування, одночасно отримуючи можливість ефективно формувати всі 4 види мовленнєвої діяльності, пропонуючи учням цікаві завдання по роботі над фільмом або відеосюжетом.
Саме я на своїх уроках часто використовую відео «Пригоди Гого». Діти переглядаючи це відео запам’ятовують нові лексичні одиниці, вирази,які можуть вживати їх в реальному спілкуванні, тобто практичне володіння мовою.
Для використання відео-матеріалів на уроках та полегшення доступу та роботи з ними я використовую власний блог.
Також для вдосконалення лексичного запасу учнів можна використовувати мультфільми та кінофільми англійською мовою з оригінальними субтитрами.
Перед переглядом такого відео-матеріалу учні опрацьовують пам’ятку.

Для наповнення лексичного словника на уроках використовую онлайновий ресурс quizlet.com. Під час уроку учні та вчитель додають до словника нові поняття, які доступні для повторення та закріплення за допомогою мобільних додатків, встановлених на гаджетах.
Прикладом створення лексичної бази уроку є сет «Овочі та фрукти», який використовується на уроці в третьому класі.

Рисунок 1. Використання сервісу Quizlet.com для вдосконалення лексики учнів.
Цінність даного ресурсу полягає в тому, що учні мають доступ до такого словника в будь-якому місці та в будь-який час.
На своїх уроках я широко використовую режим Learn і режим Speller. Відмінність роботи в цих двох режимах полягає в тому, що в одному з них учні мають можливість прослухати оригінальне звучання та відпрацювати правильне написання та вимову.
Також на своїх уроках я використовую дидактичні ігри, які створюю за допомогою сервісу learningapps.org.
Такий вид роботи має суттєву перевагу перед традиційними методами роботи оскільки вправи, створені на платформі даної спільноти є інтерактивними, яскравими та пізнавальними для учнів. Такий вид роботи суттєво підвищує ефективність уроків англійської мови та сприяють кращому засвоєнню та закріпленню знань учнів.
Застосування цього сервісу у навчанні лексики розвиває пам’ять, мислення, уяву, увагу, збагачує активний та пасивний словниковий запас учнів.
http://LearningApps.org/view954716 - гра на тему «Їжа».
http://LearningApps.org/view954174 - гра на тему «Одяг».
http://LearningApps.org/view946316 - гра на тему «Кольори».
http://LearningApps.org/view925113 - гра тему «Великобританія».
На уроках організовую змагання між учнями класу за допомогою створених вікторин.
http://LearningApps.org/watch?v=py5yuu01v – перший мільйон до теми «Великобританія».
Одним з видів роботи на уроках є використання хмари тегів та інтерактивних колажів.

Рисунок 2. Використання інтерактивного колажу

Рисунок 3. Використання хмари тегів
Але при конструюванні уроку вчитель має пам’ятати, що в прагненні урізноманітнити навчальний процес може бути втрачена міцність засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу.


Автор: Сиромятнікова Наталія Михайлівна, вчитель англійської мови Знам’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради.

Комментариев нет:

Отправить комментарий